Een voorbeeld van een cliëntreis

Robin (38) heeft een drukke baan waar veel van haar wordt gevraagd. De laatste tijd voelt zij zich moe en lusteloos. Haar partner maakt zich zorgen, omdat Robin initiatiefloos en kortaf is en merkt dat zij moeite heeft met slapen. Robin gaat naar de huisarts. Omdat de huisarts een depressie vermoedt, wordt Robin doorverwezen naar een GGZ-zorgaanbieder.

Cliëntreis

* Dit is de ideale reis. Het is afhankelijk van het exacte zorgproces en wat de leverancier aanbiedt welke Koppeltaal-functionaliteit beschikbaar is.

 

  • Een medewerker van de GGZ-zorgaanbieder verwerkt de aanmelding in het EPD en voert de gegevens van Robin in het systeem in.
  • De behandeling start en de zorgverlener besluit samen met Robin een digitale interventie te gebruiken. De zorgverlener kiest een passende interventie (bv. een vragenlijst of specifieke module) en zet deze klaar in het cliëntportaal van Robin.
  • Robin ontvangt per e-mail een uitnodiging om in te loggen op het cliëntportaal waarna ze aan de slag kan.
  • Vanuit het cliëntportaal begint Robin aan de interventie. Halverwege stopt ze; zij vindt de vragen te moeilijk.
  • De zorgverlener krijgt in het EPD een reminder om de status van Robin te checken. In het EPD ziet de zorgverlener dat Robin ingelogd is op het cliëntportaal en dat interventie gestart is, maar halverwege is onderbroken. De zorgverlener besluit Robin te bellen om te vragen wat er mis gaat.
  • Robin geeft aan dat zij de interventie moeilijk vindt en is afgehaakt. De zorgverlener geeft Robin een aantal goede tips. Daarna lukt het Robin om de interventie af te ronden.
  • De zorgverlener krijgt een signaal van de afronding in het EPD en bekijkt de resultaten ter voorbereiding op het volgende gesprek met Robin.
  • Uit de eerste resultaten blijkt dat de problematiek niet ernstig is. Robin heeft een depressie en kan behandeld worden met hybride zorg. In gesprek besluiten Robin en zorgverlener voor maatwerk op het gebied van eHealth en monitoring. De zorgverlener voegt verschillende interventies toe aan het behandelplan van Robin.
  • De zorgverlener ziet in het EPD met regelmaat status, voortgang en resultaten van Robin langskomen die met Robin besproken worden tijdens tussentijdse evaluaties.

 

Het is inmiddels een jaar later en het gaat gelukkig beter met Robin.